sobota, Wrzesień 22, 2018
Home > Ćwiczenia > Ćwiczenia aerobiczne – wszystko co musisz wiedzieć o aerobiku

Ćwiczenia aerobiczne – wszystko co musisz wiedzieć o aerobiku

Prowadzanie zdrowego trybu życia wiąże się między innymi z podejmowaniem trudów aktywności fizycznej. Najczęściej sugerowane są ćwiczenia aerobiczne, gdyż ich realizacja niesie za sobą naprawdę wiele korzyści.

Aeroby – co to takiego?

Aerobik to termin, który pojawił się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Jego twórcą był Cooper – amerykański lekarz pracujący w NASA. Stworzył on plan treningowy, którego celem była poprawa wydolności układu krążenia i układu oddechowego.
Dzisiaj aerobik ma zdecydowanie szerszą definicję. Stosowany jest w celach redukcji zbędnych kilogramów, poprawy samopoczucia, utrzymania formy oraz poprawy wytrzymałości.

Zasady treningu aerobowego

Aby ćwiczenia można było uznać za aeroby, muszą być zgodne z podstawowymi trzema zasadami, a mianowicie:

  • czas jednej sesji treningowej (lekcji, treningu) nie powinien być krótszy niż 30 minut
  • trening powinien oddziaływać na wiele grup mięśniowych
  • intensywność powinna oscylować od 55%-85% tętna maksymalnego

Co definiuje trening aerobowy?

Trening aerobowy powinien być ustalany i definiowany przez cztery kompenenty, a mianowicie:

  • częstotliwość, czyli jak często trenujemy
  • intensywność, czyli jak wyczerpujący jest trening
  • forma, czyli jaki typ ćwiczeń realizujemy
  • cel, czyli co stanowi nasz cel ćwiczeń

Jakie ćwiczenia realizować?

Aerobik sam w sobie definiowany jest jako układ choreograficzny (bazujący na elementach gimnastyki i tańca), jednak sam efekt poprawy wydolności układu krążenia i oddechowego można osiągnąć poprzez realizację różnych ćwiczeń.

Do najpopularniejszych ćwiczeń aerobicznych zaliczamy bieganie, jazdę na rowerze, jazdę na rolkach, pływanie. Ponadto, bardzo często wykorzystywane są urządzenia stacjonarne: orbiterki, stepery itd.

Istotą skuteczności jest regularność. Tylko systematyczna realizacja ćwiczeń aerobicznych stymuluje organizm do poprawy ogólnej kondycji. Ćwiczenia można wykorzystywać także w celu redukcji zbędnych kilogramów oraz poprawy samopoczucia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *