środa, Kwiecień 25, 2018
Home > Ćwiczenia > Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha

„Sześciopak” na brzuchu to marzenie wielu osób. Praca jednak nad takim brzuchem jest wymagająca. Niezbędna jest nie tylko dobrze zbilansowana dieta, ale także odpowiedni trening.

Przedstawiamy zestaw ćwiczeń wraz z informacją, które miejsce są szczególnie zaangażowane.

Nazwa ćwiczeniaZaangażowane mięśnie
Skręty tułowia w leżeniuSkośne brzucha, proste brzucha
Skłony boczne na ławceSkośne brzucha
Skłony boczneSkośne brzucha
Skręty tułowiaSkośne brzucha, proste brzucha
Skłony tułowia z linką wyciągu siedzącProste brzucha, skośne brzucha
Unoszenie kolan w leżeniuProste brzucha
Unoszenie nóg w powietrzuProste brzucha, skośne brzucha
Unoszenie nóg w zwisie na drążkuProste brzucha, skośne brzucha
Unoszenie nóg w leżeniu na ławce skośnejProste brzucha, skośne brzucha
Skłony w leżeniu głową w dółProste brzucha, skośne brzucha
Skłony w leżeniu płaskoProste brzucha, skośne brzucha

Jak trenować?

Poznawszy podstawowe ćwiczenia rozwijające mięśnie brzucha należy odpowiedzieć sobie na pytanie dotyczące częstotliwości, czasu treningu oraz ilości serii i powtórzeń.

Mięśnie brzucha to bardzo wytrzymała grupa, których trening zaleca się realizować nawet co drugi dzień. Wykorzystując wyżej wymienione ćwiczenia należy wybrać 3 ćwiczenia i realizować najlepiej po treningu innych partii mięśniowych.

W zależności od tego co jest naszym celem (uwidocznienie, wzrost mięśni itd) należy wykonywać konkretną ilość powtórzeń i serii. Jeśli redukujemy tkankę tłuszczową należy wykonywać od 16-24 powtórzeń w 4 seriach, w przypadku treningu na masę będzie to 8-12, a treningu na siłę 5-8.

Trening mięśni brzucha można przeprowadzać także w osobnych sesjach treningowych. Wówczas, liczba ćwiczeń może być większa. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze więcej znaczy lepiej.

Istotne jest również zachowanie równowagi pomiędzy ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie proste i skośne. Im większa różnorodność, tym bardziej kompleksowa stymulacja mięśni – efektywniejszy trening.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *