środa, Kwiecień 25, 2018
Home > Ćwiczenia > Trening dla początkujących w domu

Trening dla początkujących w domu

Trening dla osób początkujących można z powodzeniem przeprowadzić w domowym zaciszu. Nie potrzeba wydawać kroci na karnety, by móc zrealizować podstawowe ćwiczenia. Trening domatora jest w pełni wystarczającym planem dla osób początkujących.

Trening domatora – zalety i wady

Największą zaletą treningu w domu jest brak miesięcznych kosztów. Cena karnetu na siłownię oscyluje w granicach 150 złotych, co dla wielu może być dosyć sporym wydatkiem. Ponadto, do zalet należy zaliczyć oszczędność czasu oraz po prostu wygodę.

Z kolei największą wadą treningu domatora jest ograniczenie sprzętowe. Również brak miejsca może spowodować pewnego rodzaju utrudnienie. W dodatku, samo miejsce wykonywania treningu może negatywnie odbijać się na motywacji do treningu.

Plan treningowy domatora

Trening domatora przeprowadzamy wykorzystując głównie własny ciężar ciała. Warto również zaopatrzyć się w hantle lub odważnik kettlebell. Poniżej prezentujemy przykładowe ćwiczenia, które można z powodzeniem wykonywać w domu.

  1. Mięśnie nóg (przysiady, wykroki, wspięcia na palce)
  2. Mięśnie grzbietu (podciąganie na drążku, wiosłowanie hantlą, pompki)
  3. Mięśnie klatki piersiowej (rozpiętki, wyciskanie hantli)
  4. Mięśnie ramion (uginanie i prostowanie ramion, pompki szwedzki)
  5. Mięśnie brzucha (spięcia brzucha, nożyce, unoszenie nóg do tułowia).

Trenując w domu można zarówno realizować plan typu FBW (Full Body Workout), jak i SPLIT (trening łączony).

Trening domatora – czy tylko dla początkujących?

Trening w domu ogranicza nas obciążeniem treningowym, dlatego też po pewnym czasie mięśnie przyzwyczają się do obciążenie równego masie naszego ciała, co może skutkować brakiem efektywności. Dlatego też, trening domatora to świetne rozwiązanie, ale tylko i wyłącznie dla osób ze stażem nie większym, niż 6 miesięcy.

Warto również zaznaczyć, że trening domatora można realizować jako swoiste przygotowanie do treningu na siłowni. Można potraktować to jako przygotowanie techniczne (nauka prawidłowego wykonywania ćwiczeń) oraz kondycyjne (z początku także na siłowni zmagamy się z niewielkim obciążeniem treningowym).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *