środa, Kwiecień 25, 2018
Home > Diety > Odchudzanie – Dieta

Odchudzanie – Dieta

Posiadasz kompleksy? Twoje boczki nie dają Ci spokoju i masz problem z samoakceptacją? Czas najwyższy to zmienić. Nie odkładaj tego na później – to najwyższy czas na metamorfozę.

Odchudzanie staje się procesem coraz bardziej popularnym. Multum ludzi wybiega na ulicę celem spalania tkanki tłuszczowej, jeszcze więcej stosuje się do restrykcyjnych założeń dietetycznych. Wszystko to w celu uzyskania satysfakcjonującej sylwetki. To zrozumiałe – atrakcyjność jest bowiem pożądana.

Odchudzanie – dieta

Zgodnie z powiedzeniem „Jesteśmy tym co jemy.”, powinnaś rozpocząć metamorfozę od zmiany nawyków żywieniowych. Chcesz wyglądać zdrowo i szczuple? Jedz mało i zdrowo – to bardzo prosta recepta.

Stosowanie diet o charakterze głodówkowym jest bardzo słabym pomysłem. Po pierwsze – to dosyć niebezpieczne rozwiązanie (znacznie osłabiające organizm), po drugie – głodówki często kończą się efektem jojo (waga wraca do pierwotnego stanu).

Zdrowa dieta – jaka?

W diecie należy zachować należyty bilans odżywczy (zależny od wagi i trybu życia) oraz oprzeć ją o następujące składniki:

  • pełnowartościowe produkty białkowe (ryby, drób, nabiał itd)
  • produkty zawierające głównie węglowodany złożone (pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż itd)
  • oliwa z oliwek (jako podstawowe źródło tłuszczu)

Przyjmowanie posiłków powinno następować o stałych porach (regularność jest niezwykle ważna dla organizmu), a odstępy pomiędzy każdym z nich nie powinny wynosić więcej aniżeli trzy godziny.

Pamiętaj: kolacja powinna być spożywana maksymalnie dwie godziny przed snem. Ostatni posiłek zalecamy tworzyć tylko z produktów białkowych. Doskonałym rozwiązaniem będzie chudy twaróg, czy tuńczyk w sosie własnym.

To o czym warto wspomnieć, to fakt, że każdy posiłek w ciągu dnia powinien mieć inny bilans kaloryczny. Śniadanie – największy, kolacja – najmniejszy. Wraz z biegiem dnia, ilość dostarczanych węglowodanów powinna maleć. Wynika to z tego, iż węglowodany, które nie zostaną spalone w ciągu dnia – odkładają się w formie materiału zapasowego (tłuszczu).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *