piątek, Lipiec 20, 2018
Home > Odchudzanie > Jak pozbyć się nadwagi z okolic brzucha i pośladków?

Jak pozbyć się nadwagi z okolic brzucha i pośladków?

Nadwaga to problem, który w pierwszej kolejności objawia się w okolicach brzucha oraz pośladków. Są to bowiem dwa miejsca w którym tkanka tłuszczowa odkłada się w największych ilościach. Nie oznacza to jednak, że w pozostałych miejscach naszego ciała nie gromadzi się tłuszcz.

Tak naprawdę poziom tkanki tłuszczowej zwiększa się w całym organizmie. Z tymże, nie dzieje się to w sposób proporcjonalny.

Jak schudnąć z brzucha i pośladków?
Powyższe pytanie zadawane jest bardzo często. Odpowiedź na te pytanie może być dla wielu osób zaskoczeniem. Wszak, nie sugerujemy realizować ćwiczeń angażujących te grupy mięśniowe. Odchudzanie powinno być kompleksowe – tj. angażować wszystkie grupy mięśniowe.

Nie jest bowiem ważne to, który mięsień pracuje z punktu widzenia pozyskiwania materiału. Podobnie jak tyjemy nieproporcjonalnie, podobnie chudniemy. Oznacza to, że obojętnie jakie ćwiczenie będziemy realizować – poziom tkanki tłuszczowej będzie znikał z całego ciała. Z tą jednak różnicą, że ćwicząc jedynie brzuch – ograniczamy zużycie materiału zapasowego (spalanie tkanki tłuszczowej) i tym samym chudniemy znacznie wolniej.

Wniosek? Zdecydowanie najefektywniejsze są ćwiczenia ogólnorozwojowe, tj. te, które angażują wiele grup mięśniowych jednocześnie. Wynika to z faktu, iż organizm zużywa wówczas więcej energii (musimy wprawić w ruch więcej grup mięśniowych – wzrasta zapotrzebowanie na materiał energetyczny).

Istotne jest również to, aby trening odchudzający miał odpowiednią długość. Jego objętość nie może być mniejsza niż 30-45 minut. Wszak, proces pozyskiwania energii bezpośrednio z tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po 15-20 minutach trwałej aktywności.

Warto również wspomnieć o intensywności wykonywanych ćwiczeń. Udowodniono, że ćwiczenia powinny być realizowane z intensywnością wynoszącą od 60 do nawet 80% tętna maksymalnego. Takie wartości zmaksymalizują ilość zużywanej energii i nie doprowadzą do tzw. zakwaszenia mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *