środa, Kwiecień 25, 2018
Home > Odchudzanie > Jak przyśpieszyć przemianę materii?

Jak przyśpieszyć przemianę materii?

W dzisiejszych czasach, niemal połowa społeczeństwa boryka się z nadwagą. Te zatrważające statystyki sprawiają, że „moda” na zdrowy tryb życia cały czas zyskuje nowych zwolenników. Wszak, niewiele osób jest w stanie zaakceptować nadwagę.

Zmiana stylu życia to między innymi lepsze odżywianie, regularność diety i przyśpieszony metabolizm. W dzisiejszej publikacji pragniemy odpowiedzieć na fundamentalne pytanie, które zadają sobie osoby pragnące schudnąć, tj. Jak przyśpieszyć przemianę materii?

Przede wszystkim należy zadbać o systematyczność. Stałe pory posiłków, w równych odstępach czasu pozwolą organizmowi przyzwyczaić się i wyregulować swoją pracę. To niezwykle ważne, aby układ pokarmowy pracował regularnie. Istotnym elementem jest również niejadanie na noc. Ostatni posiłek powinien być spożywany 2-3 godziny przed snem. Nie powinniśmy w czasie regeneracji obciążać dodatkowo naszego organizmu nadmierną pracą układu trawiennego.

Dieta, w której tempo przemiany materii jest wysokie, to jadłospis zawierający minimum 5-6 posiłków. Lepiej dostarczać mniejsze porcje częściej, aniżeli większe rzadziej. Wynika to z faktu, iż organizm może wówczas na bieżąco trawić i zużywać dostarczony materiał. W drugim przypadku zmuszony jest do odkładania na później, często w formie tkanki tłuszczowej.

Na tempo przemiany materii wpływ ma nie tylko sama dieta. Bardzo ważnym elementem jest także aktywność fizyczna. Regularny trening, poprawia pracę narządów wewnętrznych, w tym układu trawiennego. Ponadto, podczas treningu doprowadzamy do zwiększonego zapotrzebowania energetycznego, co zmusza organizm do spalania tkanki tłuszczowej (materiału zapasowego).

Warto zadbać także o odpowiednią dawkę snu (minimum 6-7 godzin na dobę), odpowiednią jakość produktów, pełnowartościowość diety oraz suplementację błonnika. To substancja, która stosowana jest przy wszelkich zaburzeniach układu trawiennego – usprawnia trawienie, eliminuje toksyny i reguluje rytm wypróżnień. WHO zaleca spożywanie minimum 20g dziennie tej substancji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *