sobota, Wrzesień 22, 2018
Home > Odchudzanie > Jak schudnąć do lata?

Jak schudnąć do lata?

Choć za oknem chłód, deszcz i wiatr, to Panie już zaczynają myśleć o sylwetce na cieplejsze dni. Wszak, szczupła figura to dosyć znaczący wyznacznik kobiecego piękna. A Panie – jak to Panie, uwielbiają być i czuć się piękne.

W głowach wielu kobiet rodzi się pytanie: „Jak schudnąć do lata?”. W dzisiejszej publikacji udzielamy szczegółowej odpowiedzi na te pytanie.

Dieta „cud”, czyli zadbaj o swój głód

Niewątpliwie – posiadanie odpowiednio zbilansowanego jadłospisu jest konieczne, by zacząć skutecznie się odzywiać. Wszak, to co jemy bezpośrednio wpływa na naszą sylwetkę. Jak zatem się odżywiać, by waga zamiast rosnąć, spadała? Przede wszystkim należy zminimalizować dostarczanie cukrów prostych. Węglowodany powinny być złożone (brązowy ryż, pełnoziarniste pieczywo itd.), ponieważ dostarczają energii na dłużej (wolniejsze uwalnianie). Ponadto, należy zadbać by dostarczane białko było pełnowartościowe (chude mięso, ryby itd.), a tłuszcze były zdrowe (oliwa z oliwek).

Jadłospis powinien składać się z minimum pięciu posiłków, które dostarczać należy maksymalnie co trzy godziny. Każdego dnia ilość spożywanej wody powinna być nie mniejsza aniżeli dwa litry.

Aktywność fizyczna, czyli odchudzanie bieganiem stoi

Na ulicach polskich miast ilość biegaczy-amatorów rośnie z każdym kolejnym dniem. Niektórzy robią to dla zachowania kondycji, inni dla rywalizacji (start w zawodach), jeszcze inni – dla odchudzania. Ta forma aktywności fizycznej jest niezwykle skuteczna w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej.

Jak powinien wyglądać plan treningowy dla osoby początkującej? Przyzwyczajenie organizmu do biegania jest bardzo trudne. Tym bardziej wtedy, gdy prowadzi się siedzący tryb życia. Plan treningowy powinien mieć charakter progresywny (zarówno dla tempa, jak i ilości przemierzanych kilometrów). By go stworzyć nie potrzeba specjalisty. Wystarczy określić możliwości na podstawie pierwszego treningu (czas/ilość przebiegniętych kilometrów) i ustalić kolejne cele (wyższe) na następne dni treningowe.

Początkowo sugerujemy trenować 2-3 razy w tygodniu, z czasem zwiększając tę ilość do nawet pięciu. Docelowo trening powinien trwać kilkadziesiąt minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *