sobota, Wrzesień 22, 2018
Home > Odchudzanie > Odchudzanie – skuteczne

Odchudzanie – skuteczne

Popularność odchudzania stale wzrasta. Widać to chociażby po liczbie sprzedawanych karnetów na siłowniach, czy frekwencji amatorów-biegaczy na ulicach polskich miast. Wynika to przede wszystkim z większej świadomości na temat zdrowia i wszechobecnej otyłości.

Skuteczne odchudzanie

Odchudzanie to proces na który składają się dwie czynności, a mianowicie:

  • utrzymanie diety
  • ćwiczenia odchudzające

Często wspomaga się je również suplementacją różnych środków wspomagających metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Kiedy możemy mówić o skutecznym odchudzanie? Wówczas, gdy dochodzi do faktycznego spalania tkanki tłuszczowej, a nie odwodnienia organizmu. Istotny jest zatem procent tkanki tłuszczowej, a nie sama wagą.

Za efektywne uznaje się spalanie około 2-3 kilogramów tkanki tłuszczowej miesięcznie. Takie rezultaty osiągnąć można jednak tylko poprzez ciężką pracę na treningu i skrupulatne utrzymanie diety.

Jaką dietę wybrać?

W Internecie znaleźć można wiele gotowych diet wspomagających odchudzanie. Wybór jest o tyle trudny, że diety są naprawdę zróżnicowane. Diety białkowe, niskokaloryczne (głodówkowe), kapuściane i wiele, wiele innych.

Sugerujemy skoncentrować się na jadłospisach zbilansowanych i zdrowych. Głodzenie organizmu, lub dostarczanie tylko materiału budulcowego (białka) może negatywnie odbić się na zdrowiu osoby, która się odchudza.

To, co warto mieć na uwadze, to fakt, że dieta odchudzająca powinna składać się od 5 do 7 posiłków, a bilans kaloryczny posiłków powinien być malejący. Oznacza to, że śniadanie powinno być najbardziej kaloryczna, a kolacja najmniej.

Jak ćwiczyć?

Sporo pytań pojawia się także odnośnie ćwiczeń odchudzających. Wiele osób pragnie jedynie zgubić tłuszcz i obawia się, że siłownia zrobi z niego/niej kulturystę. Bez obaw – ćwiczenia na odchudzanie nie rozbudowują mięśni w takim stopniu.

Sugerujemy korzystać z ćwiczeń aerobicznych – bieżnia, rowerek stacjonarny, steper czy orbiterek to świetne wybory. Dodatkowo można realizować ćwiczenia na konkretne partie mięśniowe – np. brzuszki, przysiady i inne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *